Beste bezoeker

 

In mei 2017 werden door VYNOVA en het THHI bij het ESF een projectvoorstel “Duaal leren in de chemische procestechnieken” ingediend.

Het doel van dit project was om alle stappen van het traject van duaal leren, een samenwerking tussen school en bedrijf in het begeleiden van de studenten, grondig voor te bereiden en uit de nodige analyses en ervaringen van onze partners te leren.

Op deze website vind je de resultaten van ons project, die een leidraad kunnen zijn bij het kiezen voor en opstarten van duaal leren.

We zijn ervan overtuigd dat duaal leren voor alle partijen een win-win situatie kan zijn. Daarom bieden we een stappenplan aan voor scholen, bedrijven en leerlingen. Voor iedere stap beschreven we onze bevindingen en ervaringen. Verder voegden we een lijstje toe met nuttige links en een contactformulier om jullie vragen en opmerkingen te posten.

STAPPENPLAN

Duaal Leren = leren in het kwadraat.
In een duaal leertraject combineer je het beste uit twee werelden: leren op school en leren op de werkplek. Je krijgt in een minimum aan tijd een sterke theoretische basis én een fikse dosis praktijkervaring mee. Zo komt boekenkennis tot leven!